dissabte, de gener 26, 2008

Catosfera Dia 1- "No aporta puta res"

Bon dia amb retràs.

La Jornada 1 va ser esgotadora. Vaig arribar amb retràs per motius personals amb el que l'actualització de B d Llibre des de la Catosfera va ser un desastre. Em va quedar a mitges.

A més em vaig deixar el plànol de localització i no trobava el lloc, sort que només està situada a 5 minuts a peu des de l'estació de la policia municipal. L'assumpte de l'aparcament fatal, no hi ha bar (només una màquina de begudes) i tenen la calefacció a tot drap.

La conferència inaugural ha estat molt política (autoritats i blah, blah,blah), em vaig a fer una cola a la màquina i quan torno em trobo que ja ha començat la taula de ciberactivisme. Parla en Cesar Calderón i ens fa una presentació de diferents blocs molt entretinguda. Seguidament parla en Marc Vidal i contrariament al que em pensava fa un discurs molt amè.

El torn de comentaris és divertit, perquè ens nomenem Catosfera si hi ha més d'una llengua (i dos)als blocs catalans, perquè a les pancartes diu "trobada de blocaires catalans" si és de blocs en català (al que en Marc respon fent un anunci en directe al twitter) i finalment un espontani agafa el micro i fa un discurs (aprofitant que surtim a la tele) possa a parir a la columna de Vicent Partal perquè "No aporta puta res" i marxa demanant que la gent faci propostes mitjançant els seus blocs.

Seguidament tenim la taula sobre "El codi ètic blocaire". Els dos ponents principals coincideixen en què no cal cap codi ètic als blocs sinó anar en compte en no violar les lleis del país. Juan Varela pensa que els blocs tenen un cert punt d'egocentrisme i gregarisme i que molts d'ells estan manipulats indirectament. Creu que hi ha molts temes importants que haurien de ser discutits com reclamar una llei que permeti al ciutadà saber quines dades tenen sobre ell i perquè les utilitzen les administracions públiques ó la possar a debat la nova reforma de la llei de telecomunicacions entre d'altres. Vicent Partal es va centrar més en els diferents punts que ha de tenir un bon bloc que són una declaració d'intencions, presentació addients entre d'altres i en el fet que els blocaires no són periodistes.

No vaig assistir a la última taula ja que anava endarrerida i estava esgotat. Però tot i això, el resum no podia ser més satisfactori.

2 comentaris:

Una ha dit...

En general estoy bastante de acuerdo con las opiniones de Vicent Partal.Ni el blog es periodismo, es personal y no necesita más código ético que el respeto hacia los demás.

Jordi Gonzalez ha dit...

La taula 'Blocs i periodisme' ha estat molt interesant. A veure si demà em puc possar una estona i us faig un resum.