dissabte, d’octubre 13, 2007

La memoria de l'assassí


Avui m'he vist una pel·lícula que per tenia arraconada esperant que li pogués fer un forat en la meva atrafegada vida. Tenia bones esperances per ella i he de reconèixer que no m'ha decebut. Dos hores i escaig de bon entreteniment i d'origen europeu, la qual cosa avui en dia costa de trobar.
Aquesta pel·lícula és belga i allà es va estrenar el 2003, el 2005 va voltar pel nostre país i vaig sentir bones veus per ella. No és la millor pel·lícula del món però té un bon nivell.
La trama volta un assassí amb Alzheimer que mata un important funcionari belga. Quan la policia judicial comença a investigar troba conexions amb uns cas de pederàstia i les altes esferes belgues. Tothom cerca l'assassí, la policia, els que l'han contractat però aquest, tot i els seus lapsus de memòria, és gat vell i se'n va ensortint en l'intent de fer que la gent conegui la veritat.
Vaig escoltar una vegada en una entrevista a Ventura Pons que reconeixia que ell, com a membre de no recordo quin jurat, tenia l'oportunitat de veure moltes pel·lícules europees que superaven en qualitat a tot el que el mercat ens fa empassar.
Ens perdem moltes bones pel·lícules dels mercats europeus i potser ja seria hora que com a usuaris ens rebelesin i miressin de canviar les tornes.