dimarts, de febrer 05, 2008

Anobii.com

No sóc gaire amic del facebook. En realitat hi figuro però hi agafo mareig perquè hi ha tantes opcions que tindria que dedicar tot el dia a navegar-hi per treure-li suc. Em resulta útil per consultar algun grup, cosa que abans es feia apuntant-te a un foro de discusió (i la gent es pensa que aquests ara han inventat la sopa d'all) , i poca cosa més.

L'altre dia, quan visitava el Weblog de Miquel Soldevila, em vaig trobar que recomanava la xarxa social de anobii.

Em vaig apuntar i la veritat es que em resulta molt útil. A casa tinc una base de dades en construcció amb els llibres que tinc en propietat, a la web tinc un bloc amb els llibres que m'han agradat i recomano, i ara tinc una base de dades pública on tothom pot veure tot el que tinc i/o he llegit. Amb opcions diferents com poder puntuar, penjar comentaris, recomanar a amics, crear llistes de desitjos, i un munt de possibilitats per explorar ja que de moment encara estic introduïnt llibres...

Bé, per una rata de biblioteca com jo diguem que és tota una eina interesant i d'utilitat. Si et vols apuntar ens trobaràs com a Msolde (Miquel Soldevila) i contaboy (Jordi Gonzalez) i amb un sol clic podràs veure que llegim, que hem de llegir i si t'interesa afegir els nostres llibres a la teva lleixa.

3 comentaris:

Una ha dit...

Gracias por informar sobre esto. Es muy entretenido.

Mireia ha dit...

Una pregunteta? quina base de dades utilitzes per catalogar les llibres. Primer ho vaig provar amb l'Acces, però no el domino i m'era massa complicat. Al final vam optar per una aplicació que vaig trobar a soft català però és molt senzilla. Si tens alguna recomació

Jordi Gonzalez ha dit...

La primera idea era dissenyar-me un senzill programa en Java sobre qualsevol base de dades en codi lliure però ja se sap "En casa del herrero cuchara de palo", per tant vaig optar per triar una opció lliure que estigués a la xarxa. Utilizo BoolDB2 de Spacejock Software. No és cap meravella però està en català i té les funcions que m'interessan. Ara el complemento amb el programa que comento en xarxa perquè com deia, hi ha molts llibres que he llegit, no tinc però així els puc recordar.
Això si, m'he promés que a partir d'aquest any, quan acabi la carrera, em dissenyo un programa per classificar les receptes de cuina.